Βαλανοποσθίτις

Βαλανοποσθίτιδα είναι η φλεγμονή του δέρματος της ακροποσθίας και της κεφαλής του πέους ( βάλανος).

Αίτια

Συνήθως οφείλεται σε κακή υγιεινή σε άντρες που δεν έχουν περιτομηθεί. Η φλεγμονή προκαλείται από μόλυνση, ερεθισμό από ισχυρά σαπούνια ή αποτυχία σωστού ξεπλύματος κατά τη διάρκεια του μπάνιου. Κάποιες άλλες αιτίες είναι η αντιδραστική αρθρίτιδα και ο ατροφικός ομαλός λειχήνας. Οι ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη παρουσιάζουν μεγάλη επίπτωση της συγκεκριμένης νόσου.

Συμπτώματα

• Ερυθρότητα του δέρματος της ακροποσθίας ή/και της βαλάνου
  • Εξανθήματα στη βάλανο
  • Δύσοσμο έκκριμα
  • Πόνος στην ακροποσθία και τη βάλανο

Η θεραπεία εξαρτάται από την αιτία της φλεγμονής. Σε μολυσματική βαλανίτιδα απαιτείται η λήψη αντιβιοτικής αγωγής με τη μορφή είτε χαπιών είτε αλοιφής. Η βαλανίτιδα που συνοδεύεται από προσβολή και της ακροποσθίας απαιτεί κορτιζονούχο αλοιφή. Συχνά η μόνη θεραπεία είναι η περιτομή.

Επιπλοκές

Η χρόνια φλεγμονή και λοίμωξη μπορεί να οδηγήσει σε :

• ουλώδη ρίκνωση του άκρου της ακροποσθίας ( στένωση )
  • επώδυνη αποκάλυψη της βαλάνου ( φίμωση)
  • αδυναμία επανατοποθέτησης του δέρματος της ακροποσθίας στη βάλανο ( παραφίμωση), η οποία περιορίζει την αιματική ροή της βαλάνου και απαιτεί άμεση χειρουργική παρέμβαση

Πότε πρέπει να επικοινωνήσετε με τον Ουρολόγο σας?

Όποτε εμφανίσετε συμπτώματα βαλανίτιδας συμπεριλαμβανομένου του οιδήματος ( πρήξιμο) ή του πόνου

Πρόληψη

Καλή τοπική υγιεινή. Πάντοτε αποκαλύψτε τη βάλανο κατά τη διάρκεια του μπάνιου σας και καθαρίστε την περιοχή προσεκτικά, φροντίζοντας να σκουπιστείται καλά, μην αφήνοντας υγρασία η οποία προδιαθέτει σε μυκητιάσεις.